HTML

Zizu westie

Sziasztok! Ez a blog egy nagyon vidám, játékos, tündérmackó westie lányról szól, Zizuról.

Friss topikok

  • Nini-ve: Ezen a figyelős képen kisértetiesen hasonlítanak egymásra Manóval :))) (2011.03.08. 09:11) Első tavaszi hétvége
  • Nini-ve: Örömmel látom, hogy nem csak Manó saras nyakig :D (2011.02.07. 07:43) Elolvadt a hó :(
  • Nini-ve: Hát erről sajna mi lemaradtunk. (a káposztás pogi azért fáj:) (2011.01.18. 09:42) Margitszigeti kutyaparty
  • Nini-ve: Örülök, hogy jó a body Zizura és tudtam segíteni. Ilyenkor egyébként ezek a hasznos kis praktikák,... (2010.11.23. 10:48) Pihenés
  • Nini-ve: Próbáld meg ráadni a bodyt a lakásban, úgy nem megy majd neki mindennek és jobb lesz a közérzete i... (2010.11.22. 21:12) 2 órával később

Tanuljunk meg kutyául

2010.09.25. 08:01 Nikol-Zizu

Jan Fennel Kutyapszichológia című könyvét olvasva rá kellett jönnöm, hogy nem én vagyok a falkavezér. Szépen megtanult mindent Zizu már pár hónapos korában, semmi gond nincs vele. A behívás nem ment, amit annak tulajdonítottam, hogy makacs terrier. Viszont arra nem figyeltem, hogy elöttem megy séta közben és ha hozza a labdáját én már dobom is el neki. Ez mind annak a jele, hogy úgy érzi ő a főnök. Három dolgot csinálok most másképp:

1. Ha haza érkezek (vagyis újra egyesül a falkánk), megvárom míg lenyugszik Zizu és nem ugrál, addig nem szólok semmit (annyit sem, hogy:"Menj innen", mert akkor már foglalkozom a kutyával), aztán én hívom és nagyon megszeretgetem. Ez a feladat nagy önuralmat igényel részemről, mert egyből játszanék vele.

2. Ha Zizu hozza a labdát nem veszek róla tudomást (elvégre nem vagyok a rabszolgája, én a főnök vagyok). Pár perc elteltével megnyugszik és akkor megfogom a labdát és ÉN indítom a játékot.

3. Ha sétálni megyünk én lépek ki először a kapun, hogy tudja nekem kell megvédeni őt bármi veszély is fenyeget, mert én vagyok az alfa.:) Séta közben pedig nem hagyom magam elé menni. Ezt a feladatot még nehéz kiviteleznünk, mert 7 hónapja úgy sétálunk, hogy ő mehet elől. Amikor néha húzni szokott, akkor meg szoktam állni vele. Na ennek most vége, csak mögöttem jöhet.

Van még egy 4. dolog is Fennell szerint, ami segít kialakítani a viszonyokat a falkában, ez pedig az, hogy az ételt soha ne hagyjuk a kutya előtt. Az élelemről mindig a falkavezér gondoskodik. Ezt eddig is így csináltam, úgyhogy ez a pont kipipálva.:)

4-5 napja már e könyv szerint élünk és meg kell mondjam, hogy nagyon jól haladunk. Még a behívás is jobban megy, ami annak köszönhető, hogy Zizu kezdi kapisgálni ki a főnök.:) Ajánlom mindenki figyelmébe, hogy olvassa el ezt a könyvet, sokkal jobb lesz a kapcsolat a kutyával.:)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zizuwestie.blog.hu/api/trackback/id/tr792326355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nini-ve 2010.09.27. 13:02:34

Szia, én is olvastam a könyvet, és a hazaérkezést előírásszerűen csináltam. A kutya azonban - az oktatók szerint is - okos és ezt arra használja, hogy fölém kerekedjen. Így, ma már amikor hazamegyek, a kutyát sem érdekli. Most megy a küzdelem ki bírja tovább ki a másik nélkül. (Eddig a kutya nyert, de a vasárnapi hidegzuhany után most meg kell keményíteni a szivem:((
Sok sikert (a pórázfegyelem nagyon hasznos, azt csináld nagyon következetesen. Puszi: Mari
süti beállítások módosítása